Los bericht bekijken
Oud 5 september 2017, 17:20   #54
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Wie maalt daar nu om.

Ik denk niet dat zijn dochter nog koningin wordt, tenzij hij niet heel oud wordt.

Dat anachronistisch gedoe is passé.


Je kunt onmogelijk nog rechtzetten dat francofoon België indertijd Congo plunderde of dat veel oude rijkdom werd verdiend op de kap van het horig werkvolk in de middeleeuwen en later ten tijde van de baronnieën, maar dat aangeboren privilege kan wel degelijk aangepakt worden.

Kwestie van tijd, eerst de babyboom-generatie ten grave dragen.

Verder vind ik niet dat Filip het er slecht van af brengt als koning.

Gezien zijn twijfelachtig parcours toen hij nog prins Houten Klaas was, mag het gezegd dat hij zich aardig uit de slag weet te trekken.

Een Willem-Alexander en Maxima zal het Belgisch vorstenpaar weliswaar nooit worden, maar het kon veel erger.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 5 september 2017 om 17:33.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden