Discussie: bitcoin
Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2016, 18:41   #961
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik mij altijd afvraag wat ze bedoelen met block chain technology onafhankelijk van een cryptomunt. Volgens mij is dat gewoon onmogelijk. Enfin, het is wel mogelijk, maar zinloos, want het kan enkel maar als er vertrouwenspunten zijn, en als er vertrouwenspunten zijn, is de blockchain techniek nergens nodig voor. De blockchain techniek is gebaseerd op het idee van 'niet kunnen' in plaats van 'niet mogen', maw, op totale vertrouwensloosheid.
Het 'niet kunnen' komt van het feit dat het meer zou kosten aan computing dan de waarde die je zou kunnen binnenrijven om een oneerlijk voordeel te doen. Maar dat gaat dus enkel als er ook echte pingping verdiend wordt met die computing: de basis van een cryptocurrency.

Het idee is ook dat bij het totaal vertrouwensloos zijn, er natuurlijk ook geen bevoorrechten zijn die mee mogen doen en anderen niet: iedereen kan/mag de block chain veranderen, naar eigen kunnen (en eigen kosten).

Volgens mij zitten ze in de bankwereld met een ei, en is dat gejesticuleer om te zeggen dat ze iets doen. Maar oftewel zal dat een ledger zijn met wettelijke begrenzingen, oftewel een zinloos baksel.

Concurrenten van bitcoin zijn er al genoeg:
http://coinmarketcap.com/
Absurd niemand ligt wakker van bitcoins.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden