Los bericht bekijken
Oud 2 september 2017, 20:22   #156
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praha Bekijk bericht
Wel, wat is daar nu van ?
Dat is toch het geval waar we over bezig waren ?
Waar zie jij hier de andere behandeling, de andere bestraffing ?

Als ik op die link druk naar dat stukje van haar FB zie ik enkel wat Zuhul Demir denkt dat er anders zou gebeurd zijn.
Ze begint al met appelen met citroenen te vergelijken daar beiden niet te vergelijken zijn...of althans dat denk ik zo want ze laat het na alle parameters mee te geven.
Als het inderdaad zo is dat het onbekende meisje uitgehuwelijkt zou worden dan gaat het over een huwelijk buiten België ...je kan dat dus moeilijk verhinderen tenzij de overheid bewijslast daartoe zou hebben... dan zou je de ouders kunnen bestraffen
Lijkt me nogal moeilijk.
Bij een Ann-Sofie zou het (naar analogie) gaan om een onbestaand scenario.
... tenzij Demir ook een buitenlands huwelijk voor ogen zou hebben.
In dat laatste geval zie ik ze ook niet anders handelen.

Nu, onafgezien daarvan is het wel de Juf die haar verhaal deed in de Standaard (en dat zonder naam.. nogal wiedes) en daarmee is naar buiten gekomen.

...als ge het zo beziet dan is de Juf niet eens zo dom geweest daar ook zoiets bestaat als discretieplicht ( daar zijn geen strafrechtelijke maar wel tuchtrechtelijke sancties aan verbonden )

Je bedoelt dat er bij ernstig vermoeden of aanwijzingen van uithuwelijken, zelfs al is het in het buitenland, de ouders niet uit de ouderlijke macht zouden zijn ontzet?

Het klopt ook totaal niet dat het in het buitenland zou moeten plaats vinden.

http://m.standaard.be/cnt/dmf20150323_01595092

Ik kan dan ook niet geloven dat een juf die wel doet wat ze in zo'n geval zou moeten doen, daar naderhand met tuchtsancties voor zou bedankt worden.

Discretieplicht kan hier onmogelijk tegen haar gebruikt worden want het gaat hier om vermoeden van strafrechtelijke feiten.

Tot slot bevestig je volgens mij exact wat Demir bedoelt met je opmerking over het onbestaand scenario van een blank kind.
Bij allochtonen gebeurt het nu eenmaal, nietwaar, en wij autochtonen zijn immers zo achterlijk niet.

Ik zie niet veel verschil met de VB-retoriek inzake superioriteitsgevoel, alleen zit het subtieler verstopt en is het mogelijk grotendeels onbewust.

Maar wie zegt dat het onmogelijk is dat vermarginaliseerde autochtonen hun dochter voor geld zouden versjacheren aan een oude vent?

Het zou even illegaal en ondergronds zijn en gebeuren als het kindhuwelijk.

Het zou hoogstwaarschijnlijk wel eerder doorgegeven worden, wanneer het kind iets zegt of plots van de schoolbanken verdwijnt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 2 september 2017 om 20:42.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden