Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2004, 21:53   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
En vergeet dat gene wat je niet goed uitkomt ?
Ja, pluk het betere uit alle boeken....
Boeddha leefde 600 voor Christus, Mohammed 600 na Christus.
In onze tijd hebben we inderdaad de mogelijkheid het betere uit alle boeken te kunnen plukken. Waarom zouden we geen synthese van de verschillende godsdiensten maken om tot een vredesvolle en humanitaire religie te komen, een universeel denken dat in dienst staat van de mensheid. Indien de mensheid een deel van God is, hoe beter we de mensheid vooruit helpen, hoe meer we God plezier doen.
Ik las onlangs op deze site over het Alevitisme. Ook dit lijkt me een godsgevoel dat gebaseerd is op menselijkheid en begrip net als het Boeddhisme.
Het traditionele Christendom, de Islam en het Jodendom zijn volgens mij te weinig geëvolueerd met de tijd en het actuele denken. Godsdienst zou mensen moeten verenigen en niet scheiden. Mij lijkt het absurd te denken dat we elkaar moeten bestrijden. Dat is gewoon uitgevonden door de mens.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden