Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2017, 22:04   #11
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die krijgen geen boetes thuis. Daarvoor moet BE een akkoord hebben met UK, om de nodige data vrij te geven. #UK en andere doen alvast niet mee bij zulke EU-richtlijnen... Natuurlijk is het dan van twee kanten zolang men niet op heterdaad staande gehouden wordt...



Met enkele landen zoals Nl en F en deelstaat Nordrhein-Westfalen zal er wel ondertussen een bilateraal akkoord zijn, kan men ggl:


Nu, #UK heeft die EU-richtlijn van 2013 zelfs helemaal niet ondertekend en gaat ze dus niet omzetten in eigen wetgeving, bovendien is er de Brexit nog.


Grensoverschrijdende uitwisseling van informatie is wslk totaal onvoldoende (zie link van 11-2015) en helemaal niet hetzelfde als een bilateraal akkoord, enkel bij het laatste zal de overheid de moeite doen om de data van de overtreder aan te vragen. Maar ook dat wil niet zeggen dat de overtreder dan gaat betalen...

Sommige landen met bilateraal akkoord gaan ook pas de boete opsturen als het de moeite loont (dus niet bij lichte overtredingen). Ik spreek uit ervaring.
Goed om weten dat het wat de UK betreft wederzijds niet werkt.

Uit Frankrijk heb ik in 2015 een boete gekregen, voor 119 (113 na correctie) waar ik zogezegd maar 110 mocht.
Het document was in perfect Nederlands opgesteld: 6 pagina's lang, wel administratieve taal maar geen enkele taal- of spelfout.
Tarief goedkoper dan hier: 45€ ipv 50.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden