Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2015, 06:13   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De stelling was dat Belgie "op barsten stond". Nochtans hebben separatistische partijen in de periode voor 1993 nooit een noemenswaardig resultaat neergezet.
b. stond op barsten, niet op vraag van de separatistische partijen maar op vraag van de oude machtspartijen;
met heeft dan zaken zoals het Vlaams Parlement opgericht, om de lont uit het vuur te trekken.
Net zoals men eer al eens een taalgrens ingesteld had, en faciliteiten uitgevonden met verschillende uitleg hier tegenover daar.
Net zoals de oplossing van de koningskwestie.

Eyskens onderschreef met zijn uitspraak dit historisch feit.

Nu, dat is allemaal geschiedenis die mij weinig interesseert.
De huidige politiek interesseert me meer, en dat is dat de nva aan het wortel schieten is in Vlaanderen. Wij zijn niet meer iets waar concurrenten van kunnen zeggen dat de mensen er bang van moeten zijn.
We zijn een vaste waarde geworden.

Wat me nog meest interesseert, maar wat niemand weet of kan voorspellen: de uitslag van de volgende verkiezingen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden