Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2017, 04:15   #7925
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat is dat toch altijd met dat "basisinkomen"? Het is toch niet omdat je bestaat dat de staat u automatisch u een inkomen moet bezorgen? De staat heeft u niet gemaakt, uw ouders hebben dat gedaan.
Het is toch niet omdat je bestaat dat de staat u automatisch u een inkomen moet bezorgen? Hier word dus duidelijk niet gedacht aan wat de staat NU wel betaald: Kindergeld, schoolgeld, werklozen steun, ziekte en invaliditeit steun, verlofgeld, pensioen enz. enz.

Dit word dus de #7925 reactie en misschien heb ik hier op dit onderwerp ook al eens gereageerd….denk ik?

Reeds in 1980 waren zeer veel economen reeds overtuigd dat "basisinkomen" de enige toekomst is.

Maar dan wel echt >>>“basisinkomen” ±1000€ <<< zoals het levensminimum nu en dat ༺ van geboorte tot de dood༻ en al de rest afschaffen.
Kindergeld, schoolgeld, werklozen steun, ziekte en invaliditeit steun, verlofgeld, pensioen enz. enz.
Meteen is het onderscheid waar nu mee NU gegoocheld word tussen arbeider en bediende of nog en ander schuifje stad/staat arbeider en bediende tegen over privé ook niet meer nodig.

De enige rede dat het basisinkomen nog niet is ingevoerd is omdat de politieke partijen dan thema's kwijt raken waarmee ze hun publiek kunnen bespelen, gijzelen, de concurrentie tergen tot vriendjes belonen en sjoemelen. Ze hun stoottroepen vakbonden kunnen op de baan sturen om tegen de schenen te schoppen van de regering om meer loon, meer pensioen, meer.....

1/ Ten eerste waarom zou het “basisinkomen” moeten 1500€ zijn?

Dat is 500€ meer dan het levens minimum nu! Levens minimum ±1000€ waar nu invaliden moeten kunnen van leven. Dus zullen gezonde mensen zeker met ±1000€ kunnen van leven!!

Het “basisinkomen” moet toch géén WIN FOR LIVE zijn zeker!

2/ als al die financiële toestanden afgeschaft worden, Kindergeld, schoolgeld, werklozen steun, ziekte en invaliditeit steun, verlofgeld, pensioen enz. enz is er onmiddellijk al en grote kapitaal beschikbaar.
1 X inschrijven bij geboorte 1X uitschrijven bij de dood, voor de rest kan de maandelijkse uitbetaling volledig geautomatiseerd worden zoals het nu gebeurd met de invaliden.

Al de kosten aan personeel, voor het verwerken van Kindergeld, schoolgeld, werklozen steun, ziekte en invaliditeit steun, verlofgeld, pensioen enz. komen te vervallen, weer zoveel miljarden die vrij komen!.

3/ Gelet op het feit dat en zeer groot deel van de sosiaale kosten weg komen te vallen voor de mensen is met en “basisinkomen” 1000€, voor iedereen de koopkracht groter omdat de goeder minder zullen kosten.

Gelet op het feit dat en zeer groot deel van de sociale kosten weg komen te vallen zal het voor bedrijven veel goedkoper zijn om te produceren, zal het eindproduct veel goedkoper zijn.
Wat dan weer de concurrentie kracht met de nu goedkope landen geëgaliseerd.

Waardoor er zo hier in onze regio weer meer kan geproduceerd worden. Wat dan weer meer belastingen binnen brengt.

Het “basisinkomen” 1000€ voor iedereen gelijk, geen gezaag, geen jaloezie.
Wil je meer, werken brengt meer geld in bakske, wil je “pensioen uitkering doe aan pensioen sparen.

Het “basisinkomen” 1000€ ALLEEN voor 1 Nationaliteit Belgen, anders komt gans de wereld hier om hun “basisinkomen”

Als de mega schulden berg afbetaald en weg is, dan pas kan het “basisinkomen” 1000€ misschien zelfs omhoog....

Maar net zoals de politieke partijen hun macht over de bevolking wil behouden en ze vast houden aan de particratie met 1 X kiezen en niet willen spreken over het Zwitsers politiek systeem met zelf slissende deelstaten en directe verkiezing, referendum kiezen voor alle met persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij zullen de politieke partijen het “basisinkomen” 1000€ steeds weer macht wellustig van zich weg schuiven.
De politieke partijen zorgen voor zich zelf, dan voor hun zuilen, belangengroepen, vriendjes ....
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden