Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2017, 16:21   #1021
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar lees je dat nu weer dat ik die reserve 241 PK nooit ga gebruiken?
Ben je weer aan het fantaseren?
Al het extra gewicht aan staal en andere onderdelen van een zware wagen tegenover een lichte, daar gaat geen CO2-uitstoot mee gepaard om dat te fabriceren.
Het was een strikvraagje: je gaat bij momenten die 261 PK volledig benutten, dus ga je bij momenten ook naar evenredigheid van het aantal PKs verbruiken en dus electriciteit verbruiken, die grosso modo voor de helft met kernenergie, voor de andere helft met fossiele brandstoffen is geproduceerd. Het energieverbruik per tijdseenheid is gelijk aan het koppel maal het toerental. Je spreekt hier over de hoge koppels van de electrisch aangedreven wagen, wat synoniem is met hoog verbruik.
Dit is wat mij het meeste stoort aan gans de elektrische wagens hype: eerst creeert men het dogma dat iedereen zich liefst alleen in een grote, zware wagen moet verplaatsen en dan gaat men deze wagens zogenaamd milieuvriendelijk zien te maken. Eerst creeert men dus een groot milieuprobleem en dan gaat men dat in kleine stapjes zien op te lossen.
Je kan electrische wagens fantastisch vinden, maar zeggen dat deze dingen een oplossing zouden zijn voor een milieuproblematiek, dat is het tegendeel van de waarheid en voor mij enkele bruggen te ver...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden