Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2017, 22:10   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard Facebook oneens met België: ‘Wij voldoen aan wetgeving en privacyregels’

Facebook oneens met België: ‘Wij voldoen aan wetgeving en privacyregels’

Citaat:
Facebook is het niet eens met het standpunt van de Belgische Privacycommissie dat het de Belgische wetgeving inzake de verwerking van persoonsgegevens overtreedt en de privacy van zowel Facebook-gebruikers als niet-gebruikers schendt.
Pijnlijk detail voor Zuckerbergske is dat de Belgische Privacycommissie hier wel overschot van gelijk heeft.

Nu is FB niet de enige die gegevens steelt maar kom.

Citaat:
Het gaat meer bepaald om de zogenaamde ‘social plug-ins’, zoals ‘like’- en ‘share’-knoppen’, de zogenaamde ‘cookies’, en de zogenaamde ‘pixels’, minuscule afbeeldingen die ingebouwd zijn op de websites van derden.
Mensen die op die dienst willen inschrijven en er gebruik willen van maken daar heb ik totaal géén probleem mee maar iemand die er géén gebruik wil van maken die moet men met rust laten en ook niet gaan achtervolgen op welke duistere manier dan ook.

Er zijn al tal van landen waar men FB de deur gewezen heeft.

Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgt ...

p.s. Onze Noorderburen houden op het ogenblik een referendum op wat men 'De sleepwet' noemt.

Citaat:
De vernieuwde Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten, ook wel sleepwet, geeft een uitbreiding van de middelen die de diensten (AIVD en MIVD) mogen inzetten.
De gehele wet ...

Met deze wens ik diegenen die de wet erop willen nalezen véél succ6.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden