Los bericht bekijken
Oud 14 april 2008, 01:03   #14
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
We zijn erin geluisd. We hebben onze autonomie overgedragen naar het Europees niveau en nu blijkt dat alle inspraak geruisloos wordt afgebouwd. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe we dit ondemocratisch monster nog kunnen stoppen.
Sorry, maar dit klopt niet, dit verdrag is juist een eerste stap op weg naar een echte democratische en transparante Unie, met onder andere de rol van het Europees Parlement die uitgebreid wordt en het burgerinitiatief. Maar ik ben het ermee eens dat het nog lang niet genoeg is. We hebben nog een lange weg te gaan, maar langzaamaan begint het besef meer en meer te groeien dat het zo niet verder kan. Volgens mij zal elk verdrag dat nu nog komt steeds een stapje verder zetten in die richting, in de richting van meer democratie en transparantie. Dat is gewoon een noodzaak.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 14 april 2008 om 01:05.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden