Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2017, 16:08   #234
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat boeit me niet zo. Ik toon u gewoon aan de vreemdelingen of mensen van vreemde origine sterker vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken dan de autochtone bevolking. That's my point.

Mogelijke antwoorden:

1. Damn, dat kan ik niet ontkennen en in onderschrijf deze vaststelling.
2. Nee dat is niet waar want ...
3. ...
"Dat boeit u niet zo"... Nou. Het geeft nochthans een verklaring voor uw punt. Ma bon.

Goed, ik zal antwoorden op uw vraag, in de hoop dat je dan ook antwoordt op mijn vraag.

Ik denk dat mijn antwoord dan [1] is: "dat kan ik niet ontkennen en ik onderschrijf deze vaststelling", maar mag ik het iets anders formuleren?: nl.: "dat betwist ik helemaal niet"

Wat de studie die ik post namelijk vaststelt is dat:

Citaat:
For males, we are able to explain between half and three-quarters of the gap in crime by reference to parental socio-economic resources and neighbourhood segregation. For females, we can explain even more, sometimes the entire gap. In addition, we tentatively examine the role of co-nationality or culture by comparing the crime rates of randomly chosen pairs of individuals originating from the same country. We find only a small correlation in the crime of individuals who share the same origin, indicating that culture is unlikely to be a strong cause of crime among immigrants.
Maw, het ligt aan socio-economische eigenschappen. Nu denk ik wel dat we beiden het vermoeden delen dat migranten het socio-economisch wat minder makkelijk hebben? (of moet ik dat bewijzen?)

Dat betekent dus dat er inderdaad meer migranten misdaden plegen (want oververtegenwoordigd in de minder gegoede klasse) en dat autochtonen met gelijkaardige socio-economische kenmerken proportioneel evenveel misdaden plegen. Het zit dus niet "in hun bloed" of zo. Eerder, "it's the economy stupid".

Dus, heb je daar een reactie op? Ik herhaal de mogelijkheden qua eventuele antwoorden (maar voel u vrij anders te antwoorden):

1. Damn, dat wist ik niet, ik stel mijn mening bij
2. Die prof is links/cultuurmarxistisch en manipuleert zijn resultaten
3. De methode is fout om deze reden: [vul aan]
4. [vul aan]
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden