Los bericht bekijken
Oud 16 november 2017, 16:06   #1127
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit is de bewuste paragraaf:


Van Den Driessche verwacht zelf dat “deze lynchpartij” zal blijven doorgaan zolang hij kandidaat is in Brugge “en op die manier een ernstige bedreiging vormt voor een aantal machthebbers en machtsgroepen”. Vandaar zijn beslissing om zich terug te trekken.

Hij biedt ook zijn verontschuldigingen aan tegenover de vrouwen die zijn gedrag als grensoverschrijdend hebben ervaren. “Ik heb dit toen niet zo aangevoeld en als dit vrijpostig of kwetsend overkwam: dat was nooit mijn bedoeling.”


Dat zijn geen excuses. Hete pol spreekt an een lynchpartij. Dat is niet respectvol om zo over zijn slachtoffers te spreken. Het is juist tegengesteld aan zijn excuses aan te bieden. Hij beschuldigt zijn slachtoffers van hem te willen lynchen. Meer nog, volgens hem hebben zijn slachtoffers motieven om hem te lynchen; hij wordt namelijk door 's lands machtigste politicus verzekerd van een kiesbare plaats.

Hete Pol zit nog steeds in ontkenningsfase. Hij begrijpt niet dat zijn gedrag grensoverschrijdend, vrijpostig of kwetsend was. Hij begrijpt ook niet dat hij zich kan bezondigen aan dergelijk gedrag zonder dat zijn bedoeling was.

Ik blijf op mijn honger zitten; waar heeft Hete Pol ooit zijn excuses aangeboden aan zijn slachtoffers ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden