Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2015, 17:12   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Uit Wiki:

Citaat:
De Dictionary of Psychology definieert xenofobie als angst voor vreemdelingen. Volgens de Oxford English Dictionary kan het angst of afkeer betekenen niet alleen jegens mensen uit andere landen maar ook jegens andere (sub)culturen en religieuze stelsels, dat wil zeggen afkeer van iedereen die aan bepaalde criteria omtrent afkomst, godsdienst, mening, gewoonte, taal enzovoorts (niet) voldoet. De angstige xenofobe persoon is van mening dat een bepaalde groep niet aanvaard wordt (of niet aanvaard zou moeten worden) door de samenleving. Zelf herkent de lijder aan xenofobie deze niet noodzakelijk als een angst of fobie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Xenofobie
dit (vetgedrukte) vind ik zo'n grandioos propagandamiddel. De xenofoob weet het zelf niet, maar WIJ vinden dat hij xenofoob is.

Ik heb een afkeer/angst van kannibalistische cultuur. Zelf vind ik dit helemaal geen xenofobie want de kans dat ik in hun stoofpot geraak is reëel, en het zijn inderdaad vreemden.

Neenee zeggen dan de Edina's van deze wereld: Circe is wèl een xenofoob, alleen weet ze het zelf niet.

Zo houd ik ook niet van de arabisch/islamitische cultuur, m.n. omwille van hun vrouwonvriendelijke standpunten.
Ik vind dat geen xenofobie, maar neenee zeggen dan de Edina's van deze wereld: Circe is wèl een xenofoob, alleen weet ze het zelf niet.

Ik houd wèl van de Spaanse cultuur, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit binnenkort racistisch zal zijn. Houden van de Griekse cultuur begint dat nu al te worden.

Heb ik in feite nog de vrijheid om van bepaalde culturen te houden en van andere culturen niet?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline