Los bericht bekijken
Oud 17 april 2005, 10:12   #210
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Waarom zou die meer moeten verdienen? Heeft hij in zijn eigen tijd scholing gaan volgen? Of heeft hij die ervaring opgedaan op kosten van zijn werkgever?
enig idee hoeveel herscholing kost en hoeveel tijd hierin moet worden gestoken en dan heb ik het nog niet gehad over de medewerking van je werkgever om dit te kunnen gaan volgen en als laatste mogen we niet vergeten de sociale factor.
een arbeider met 2 kleine kindjes heeft uiteindelijk niet zoveel tijd meer om te gaan studeren net zoals een arbeidster.
ik vind persoonlijk dat bijstuderen meer moet worden gepromoot door goedkopere bijscholing en vooral gelijkwaardig moet beschouwd worden als het gewone onderwijs.
ook moeten ern og meer mogelijkheden komen die men kan studeren.
waarom zou een 24 arbeider niet meer in staat kunnen zijn om het te schoppen tot leraar of dergelijke?
maar de mogelijheden moeten er komen om dit te kunnen bijleren.
maar ook voor andere beroepen en dit mogen gerust ook hogere beroepen zijn.iemand die bijvoorbeeld door omstandigheden is gestopt door studeren op zijn 18de(bijvoorbeeld de dood van uw vader of moeder),deze man is door de emotionele zware tijd het studeren beu geraakt maar eigenlijk beschikte hij toch genoeg over genoeg kennis en talent om bijvoorbeeld ingenieur te worden.het zou mogelijk moeten zijn voor deze man om uiteindelijk toch nog ingenieur te worden door bijscholing.
dus deze man zou dan de mogelijkheid moeten krijgen om verlof te krijgen hiervoor als ook een financiele vergoeding en een studiebeurs om de studies te kunnen te betalen en ook moeten werkgevers voordelen moeten krijgen indien ze zulke mensen deze studies laten volgen en toch in dienst houden indien de studies alsnog moesten mislukken.

dit is gewoon het geven van een 2de kans en dus een normaal en menselijk gegeven alleen jammer dat de mogelijkheden nog niet optimaal zijn en dus aan hervormingen toe zijn.
ook heb ik de indruk de die bijscholing word misbruikt doordat ze populair is geworden voert men de kostprijs gevoelig hiervan omhoog om zo veel mogelijk geld te verdienen.
bijvoorbeeld, een cursus bosbouwbekwaamheid bij aminal kost 500 euro(250 met opleidingscheques)deze cursus zijn 30 zaterdagen en dan moet je zelf nog allerlei kosten zelf betalen.
ik kan u verzekeren als je beide arbeider bent en een zware lening hebt lopen voor je huis en zo en dan nog 2 kinderen hebt dan kun je niet zomaar 250 euro missen voor iets waar je geen zekerheid hebt dat je het zult halen en als je het haalt dat je een betere job vind.
ook kunnen er problemen ontstaan bij de werkgever en ook kan dit belanstend zijn op je gezinssituatie
slegie is offline   Met citaat antwoorden