Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2013, 20:27   #183
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Gek, want Tobback ziet toch niet iedereen graag komen.

Tobback: "Overlast in Leuven kan niet blijven duren".



Foei, foei, wat een woordgebruik matigt zot Lowieke van Leuven-Dorp zich toch aan
Hij maakt er een mooie mix van:

slagen en verwondingen : zowel studenten als anderen die afgezakt komen

vandalisme: zowel studenten als anderen die afgezakt komen

gauwdiefstallen: geen mensen van hier

diefstallen met geweld : geen mensen van hier

Ik vraag me af wat café-houders te maken hebben met het feit dat mijn moeder twee keer in twee jaar tijd bestolen werd op de bus in klaarlichte dag.
En ik vraag me ook af waar de verantwoordelijkheid ligt van een café-houder als je als klant agressief wordt bejegend zodat de handtas verdwijnt nog voor het 11uur 's avonds is.

En waarom moeten café-houders verantwoordelijk gesteld worden voor bendes die afzakken van Antwerpen, Mechelen en Brussel?


In het weekend is het politiekantoor op de Grote Markt dicht. Wat open is, is de Phillipssite op de veste, slecht verlicht en je loopt er zo voorbij. Vriendelijk zijn ze daar ook niet als je een diefstal wilt aangeven tijdens de nacht. En als je een patrouillewagen 'aanspreekt' waar vier gezonde, jonge agenten in zitten, bekijken ze je als een stuk vuil. Ze patrouilleren pro forma, heb ik de indruk.

Dat Tobback de hand in eigen boezem steekt. De man wordt oud. Hij weet niet eens hoe de politie met de burgers omgaat.
Veel mensen doen de moeite niet eens meer om een aangifte te doen van diefstal op de bus of elders.

En wat het nachtleven betreft in Leuven: ofwel ondersteun je de horeca en neem je de merde erbij, ofwel leg je die horeca lam. Het rookverbod heeft al veel verlamd. Maar het kan niet op blijkbaar.
parsprototem is offline