Discussie: bitcoin
Los bericht bekijken
Oud 19 december 2013, 14:29   #71
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Het ontmoedigt extreme risico's nemen. Het moedigt ons aan om eerst te kijken of we voldoende houvast hebben om de volgende stap te nemen. Mensen met goede ideeën hebben nog steeds redenen om te investeren wanneer hun ideeën hen meer extra koopkracht opbrengen dan niets doen. Dus neen, goede investeringen worden niet ontmoedigd. De lat wordt gewoon hoger gelegd, dichter bij de reële economie.
Agree to disagree. Als ik naar de reële economie kijk dan zie ik vooral voordelen aan inflatie. Maar gij kijkt vanuit een ideologische bril en ik vanuit het perspectief van een kostwinner die ooit een huis wil kopen op afbetaling.

Citaat:
Ken je feiten. Fiatgeld ontstond in oorlogstijd zodat overheden oorlogsleningen konden maken onder de marktprijs. Later werd dat toegepast om overal goedkope leningen voor te krijgen. Allemaal op de rug van spaarders. Dat is de enige reden waarom fiatgeld bestaat: (té) goedkoop krediet verkrijgen. Het argument tegen deflatie kwam pas later, toen men argumenten nodig had om de voortzetting van deze praktijken te rechtvaardigen.
Incorrect. Het Bretton-Woods systeem is in de jaren '70 in elkaar geklapt omdat de economie gewoon meer waard werd dan de volledige wereldgoudvoorraad. Ergo goud kon simpelweg niet meer gebruikt worden voor transacties.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2013 om 14:30.
Effect is offline   Met citaat antwoorden