Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2004, 19:08   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Voor zover ik weet - geen ervaring met kapstertoestanden - begeef je je op glad ijs.

Als werkNEMER mag je - in mijn opinie - geen zelfstandig bijberoep gaan uitoefenen dat rechtstreeks in dezelfde lijn ligt met je huidige werk.

het "in mijn opinie" is gebaseerd op een naaste ervaring:

Een werkNEMER van een immobiliënbedrijf/cyndicus had zijn ontslag aangeboden. NA zijn ontslagperiode begon hij als zelfstandige een eigen cyndicusbedrijf. Het was niet zijn bedoeling klanten mee te nemen uit zijn vorige job. Nochtans had hij - na zijn ontslag - nieuwe klanten gewerfd van zijn oude firma, die daarvoor een proces aanspande.
ZELFS AL WAS BEWEZEN VOOR DE RECHTBANK dat hij geen oneerlijke concurrentiële praktijk had uitgeoefend(toen hij nog werkNEMER was), TOCH werd hij ertoe verplicht om het vonnis door de aanklagende partij te laten publiceren, die van de gelegenheid gebruikmaakten om een volledige pagina in de plaatselijke dagbladen daarvoor te laten betalen: het kostte hem meer dan 15.000 Euro! (in 1984! dus twintig jaar geleden!)

In eerste instantie werd hij veroordeeld wegens valse concurrentie (wat dus in beroep werd tegengesproken, mits plaatsing van het vonnis).



In die zin kan ik ervan uitgaan dat uw huidige werkGEVER het vermoeden kan hebben dat U eventuele klanten van zijn zaak wegtrekt, om ze in uw bijberoep privé aan huis dezelfde service te geven.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden