Los bericht bekijken
Oud 17 november 2015, 15:38   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar in naam van de kwaliteit worden leerlingen teruggestuurd .....naar de konkurrent, het F-onderwijs. En daar ben ik tegen.
Dat moet ten allen prijze vermeden worden. In de praktijk zal de te betelen prijs neerkomen kwaliteitsvermindering. ALS dat zo is dan moeten we daar maar eventjes doorheen bijten voor het goede doel: de Taalreconquista!.
Maar het hoeft niet per se zo te zijn: nieuwkomers met onvoldoende taalkennis gewoon een jaar lang in een taalklas zetten.
Met kwaliteit bedoel ik geen elitescholen. Ook een beroepsschool kan kwalitatief onderwijs aanbieden. Taalklassen die een goed resultaat opleveren beschouw ik ook als 'kwaliteit'.

Van kwaliteitsvermindering hoeft dus absoluut geen sprake te zijn. Men moet gewoon goed opletten dat men de betekenis van 'kwaliteit' linkt aan het doel van het onderwijs in kwestie. Wat kwaliteitsonderwijs is zal vanzelfsprekend verschillen naargelang het soort onderwijs dat aangeboden wordt.

Onderwijs waarbij enkel de besten van de klas kunnen volgen en de rest maar wat slabakt beschouw ik niet als kwaliteitsvol onderwijs.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 november 2015 om 15:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden