Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2004, 19:55   #896
Kluizenaar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 34
Standaard

Geef mij maar een onafhankelijk Vlaanderen. Mijns inziens is de scheiding der Nederlanden één van de domste ooit. Het is dan ook een zeer domme
reden om een land in twee te splitsen omdat een koning zijn bevolking niet respecteert, hierbij zeg ik dan bij dat het de Hollanders waren die vergiffenis vroegen aan de toenmalige koning.

Had er niet zo veel vijandigheid gegroeid, had ik gerust opnieuw voor de Verenigde Nederlanden willen streven, maar wegens godsdienstige geschillen enkele eeuwen geleden is er een te grote kloof ontstaan tussen Vlaanderen en Nederland, we zijn elk een eigen weg gegaan. Opnieuw Verenigde Nederlanden zou gewoon terug veel te veel moeilijkheden opleveren, de enige gelijkenis die Nederland en Vlaanderen nu nog hebben is de taal. Edoch raakt die gelijkenis ook in verval...

Waarom Vlaanderen nog steeds met Wallonië een staat vormt is ook een zwakzinnig feit, niets dan moeilijkheden. De koning die we hebben is toch Waals-gezind, wat vangt Vlaanderen daar mee aan? Vlaanderen Onafhankelijk!!!
Kluizenaar is offline   Met citaat antwoorden