Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2012, 10:01   #30
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoor ik ook van mensen uit de bedrijfswereld die kandidaat werknemers moeten selecteren. Komen af met ronkende diploma's en zo gezegde ervaringen om 'u' tegen te zeggen. maar als je ze als test een probleempje laat oplossen zie je direct dat hun kennis helemaal niet beantwoord aan wat je van iemand met dat diploma zou mogen verwachten.
En dan lees je vandaag dit in de media:

'Wat we zelf doen doen we beter' heeft men ons beloofd. De leugenaars. Geef iedereen dan een diploma ingenieur cadeau. kan je elders gaan stoefen met het statistisch grote aantal hoogopgeleiden in Vlaanderen.
Enige kennis ter zake zou je niet misstaan als het over die brede opleiding gaat. Kinderen van het eeste en tweede middelbaar zijn te jong om al een beroepskeuze te maken. En iemand laten blijven zitten omdat zijn Frans minder goed is, vind ik nogal onzinnig. Die mens heeft misschien andere kwaliteiten. Ik ben zelf ingenieur, een vrij goede ingenieur, maar mijn talenkennis is niet zo goed. Frans was een probleem vak voor mij. Als men echt moedwillig was geweest in het secundair dan had men mij makkelijk kunnen tegenhouden en had ik geen ingenieur kunnen worden. Mij lijkt dat de juiste prioriteiten stellen en een goede opvolging van de studenten leerlingen tot goede resultaten kan leiden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden