Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2017, 13:57   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Toen ondergetekende de reclamegazetten (ongelezen) samenbond om bij het oud papier te zetten ontdekte hij ertussen een kaartje van zijn gemeentebestuur..

Er moet een nieuwe ID-kaart gemaakt worden en ondergetekende moet nog eens ergens een pasfoto laten maken (volgens de oude chemische technieken en op papier,weet je wel) en indienen...



Want het is dan nog ongeveer een maand wachten......en gaan ophalen zeker?

2017
Toen men indertijd overging van een papieren paspoort naar het huidige reageerde ik ook niet toen ik een uitnodiging kreeg van het gemeentebestuur.
Waarom zou ik ook, het mijne was nog 6 maand geldig. Nadien kreeg ik weer een uitnodiging maar nu we met een dreigement dat ik dringend moest komen want dat ik anders administratief niet meer in orde zou zijn.

Toen ik moest betalen vroeg ik ook waar ik moest zijn om de zes maanden die ik te veel betaalde voor mijn oude paspoort terug te krijgen.
De bediende lachte eens en vroeg meent u dat echt? Natuurlijk zei ik. Zou u er mee akkoord gaan dat ik nu zes maanden te weinig betaal?
Natuurlijk niet zei ze.

Maar ja zei ze, in principe hebt u gelijk maar dat wil niet zeggen dat u dat krijgt. U zal zich dus tot Brussel moeten wenden.

Besluit = de overheid mag je zomaar oplichten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 oktober 2017 om 14:13.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden