Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2015, 21:49   #387
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Luxemburg is wel een mooie hoofdstad voor een 17provincië, daar kan je nog eens staatshoofden ontvangen. Het ligt een tikkeltje kwetsbaar de volgende keer dat Duitsland of Frankrijk boos wordt, maar is daarentegen wel weer extreem goed beschermd tegen zeespiegelstijging.

Kan me er best in vinden. En in dat ravijn moet toch een mooi nationaal feestje te geven zijn, eens in het jaar. Om nog maar te zwijgen over de laatste etappe van de nationale wielerronde. Enkel voordelen!

En de administratieve en regeringstaken laten we dan gewoon lekker in Brussel zitten. Breda mag dan de militaire academie houden, en Den Haag het hooggerechtshof. En Amsterdam wordt officiële voetbalhoofdstad. Elk EK en WK krijgt de KNVB de sleutel van de stad, dan hangen ze bordjes "arenagat" bij de toegangswegen en dan mogen ze zelfs een Prins Voetbal kiezen. Volgens mij ben ik een prima machtsverdeling op het spoor zo.

Maar dan wil ik natuurlijk wel zo'n vlag met zo'n leeuw erop.

We zijn niet allemaal stom genoeg om zo'n onderscheidend ontwerp links te laten liggen uit misplaatste traditie, Luxemburgers.

En natuurlijk nemen we het Lëtzebuergesch als standaard. Je zou kunnen aanvoeren dat dat voor Nederlandstaligen een grotere klap is dan voor Franstaligen, omdat zij in ieder geval weten dat ze hun taal nog een keer ergens kunnen gaan spreken, maar tegelijkertijd lijkt de nieuwe eenheidstaal misschien ook wel wat meer op het Nederlands, dus uiteindelijk trekken wij aan het langste eind. Het is hoe dan ook de enige manier.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 februari 2015 om 21:58.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden