Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2013, 10:05   #30627
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ze blijven er beter weg want het eerste wat ze doen is hun jongelen naar de Franstalige school sturen. Met als gevolg dat de kleinkinderen de grootouders die in Vlaanderen bleven niet meer kunnen verstaan. Zo is het steeds geweest en zal het steeds zijn. Het zit nu eenmaal psycholinguistisch ingebakken in de aard van het beestje, dat daartegen, tegen zichzelf dus, moet beschermd worden.
Ik deed mijn ideeën hierover in een aparte draad over uit de doeken:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287
Neen de eindbeoordeing over het NL-onderwijs in Brussel is zeer negatief zoals ik vroeger stelde. Men vertikt het namelijk van aan de groeiende vraag tegemoet te komen. Velen worden weggestuurd bij gebrek aan beschikbare plaatsen en door de gestelde inschrijvingsbeperkingen en gaan dan maar naar het F-onderwijs waar die beperkingen niet gelden.
Alsof gij dat onderzocht hebt voor ale NVA mandatarissen....Ge zegt dat dus zomaar op het gevoel af.
Maar zoals ik de link in # 30625 te kennen gaf blijkt uit de feiten niet het tegendeel. Helaas, helaas!
Inderdaad, er is een infrastructureel probleem. Maar het feit dat de Nederlandstalige scholen zoveel succes hebben, zelfs bij Franstaligen, is zeer bemoedigend. Vroeger was het wel effe anders.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden