Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2017, 10:48   #1461
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Frankenstein
Citaat:
1. Bij de NS gewerkt, de meest veilige haven voor werknemers als ze eenmaal binnen zijn. Dit is gewoon vragen om brokken..
Dromen moet kunnen. Maar gewoon liever van je dagen congé bij het spoor gebruik maken om daar enkele leuke weken te spenderen.

Citaat:
2. Zwarten vertrouwen elkaar niet. Correct, maar als het puntje bij paaltje komt verhalen ze het op de eerste in de geldketen. Waar ik tegenaan ben gelopen is dat locals het van elkaar accepteren dat ze niet worden uitbetaald, om vervolgens de makkelijkste te kiezen door bij de opdrachtgever aan te komen - ik als witte dus -. Ze verzinnen - altijd weer - een smoes om niet hun 'baas' aan te spreken maar een makkelijker pad te nemen. Er is een ongeschreven regel dat een dergelijke gedupeerde werknemer alsnog dat zijn geld kan komen verhalen door roof op de opdrachtgever, de eerste in de geldketen. Ik heb daar korte metten mee gemaakt door zo'n stommeling achter de tralies weten te krijgen, jawel doormiddel van Suries. Maar het blijft een vervelende rot-mentaliteit en maakt je soms paranoia.
Degene die niet betaalt er op aanspreken en dreigen dat je de samenwerking zult stopzetten.

Citaat:
3. Als je hen eerst een fles cola geeft kan je later moeilijk een lolly geven. Tenzij er inflatie in het spel is, dan wordt het bedrag van die lolly een fles cola. Iedereen is blij, ik ben nog steeds een bedrag aan een lolly kwijt en de tegenpartij krijgt meer waardebriefjes.
In Kenya kun je wel goede afspraken maken.


Citaat:
4. Juiste afspraken maken kan je alleen met juiste mensen. Bosnegers die vloeiend Nederlands spreken vertrouw ik bij voorbaat niet.. Hierin gaan de meeste blanken de fout in.
ook dat valt mee. Natuurlijk wel de nodige dreigementen. Als je je afspraken niet nakomt word je ontslagen, zo simpel is het. Er is geen sociale zekerheid dus ontslag kan erge gevolgen hebben voor de werknemer en z'n gezin. Van mij krijgen ze enkele kansen, ik zie kleine dingen door de vingers. Degene die systematisch misbruik maken, worden echter ontslagen. Dan krijg je meestal een hysterische vrouw op bezoek die smeekt om hem een tweede kans te geven. Soms doe ik dat, maar dan wordt die extra in het oog gehouden.
Ik denk dat in Suriname heel wat mensen leven van wat de familie in Nederland hen opstuurt. In Kenya heb je die zekerheid niet, geen werk betekent geen huis, geen eten, geen school voor de kinderen. Dus een goede werkgever is goud waard.

Citaat:
5. Huurmoordenaars hebben wij niet. Reden waarschijnlijk: waarom iemand betalen die zijn werk toch niet doet..
In Kenya doen die hun werk zeer goed. Ik heb er nooit gebruik van gemaakt want ik ben geen moordenaar. Maar al enkele malen een aanbod gekregen. Beter dus om zo weinig mogelijk vijanden te maken.

Citaat:
6. Geen paradijs dus voor Gipsy; of enkele ticket er naartoe kan natuurlijk ook.
Wel een paradijs als je de playboy wil uithangen. Het vereist heel veel wilskracht om alleen uit te gaan en ook alleen terug te keren naar huis of het hotel. Als je echter wil trouwen, moet je zeer kieskeurig zijn. En ook oppassen met vrouwen van machtige Keniaanse mannen.

Citaat:
7.Succes heeft ook alles te maken met een goede naam opbouwen. Dit kost jaren. Zeker niet alle gebruiken overnemen anders ben je je meerwaarde kwijt.
Klopt, je moet ook je meerwaarde bewijzen.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2017 om 10:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden