Discussie: Hoe rechts ben ik ?
Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2004, 19:56   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard Hoe rechts ben ik ?

Wie mijn berichten eens doorneemt, zou mij waarschijnlijk niet bepaald als een linkse rakker bestempelen. Maar hoe rechts vinden de forumgangers mij eigenlijk ?

Hier volgt een (niet-limitatieve) greep van de ideeën waar ik achtersta :

- waterdichte immigratiestop;
- alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
- afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
- afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
- behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
- een asielontmoedigingsbeleid;
- afschaffing ontwikkelingshulp;
- harde aanpak van de criminaliteit;
- afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
- geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
- scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
- het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
- afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
- werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
- structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
- een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
- de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
- alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
- streven naar uitstekende relaties met Amerika;
- ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden