Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2016, 01:32   #5920
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Stakingen gebeuren over heel de wereld en zijn altijd al spontaan geweest.
Dankzij stakingen heeft de arbeidersklasse in België het zo goed.
Hangt ervan af tegen wie je staakt. Als je werkgever je onheus behandelt, doe dan gerust een spontane en lange staking want dat is dan wat je er nog rest. Ofwel geeft de werkgever toe, ofwel gaan een groot deel van zijn arbeidskrachten lopen.

Een spontane staking tegen beslissingen van de regering waar de werkgever normaal gezien niets aan kan veranderen, die mogen wat mij betreft gerust aangekondigd worden. Je wenst namelijk je ongenoegen te uiten en niet je werkgever te schaden maar eerder de economie of de regering onder druk te zetten.

In de tijden van Daens waren stakingen spontaan en met geweld. Maar die mensen hadden het bijlange niet zo goed als wij. Als je die twee zaken vergelijkt, dan kan je enkel besluiten dan wij het heel erg goed hebben.

Citaat:
Je moet het over heel België bekijken. Overigens verwacht ik dat de NVA nog zal zakken. Je moet ook weten dat VB quantité négligeable is, hoeel ik het er niet mee eens ben. Ik zou VB opnemen in een linkse regering, en hun "stevige" opvattingen qua migratie, Islam en criminaliteit overnemen. (niet hun racistische). Maar socio-economisch moeten ze e linkse partijen laten doen. Maar goed, ik heb jammer genoeg niets te zeggen.
Het VB is totaal niet quantité négligable. Die pakken 8% weg van het totaal. Ze zullen dan nooit in een regering zetelen, maar die 8 procent is weg van het totaal. Je moet dan als regering 50+/92 zien te halen wat moeilijker is dan 50+/100.

Toen het VB groot was, hebben ze weldegelijk zaken over genomen met als doel de partij kleiner te maken of in te dijken. Dat was een goede zaak wat mij betreft.

Het probleem met het socio-economische over te dragen aan de linksen in België, is er één van budget en altijd dezelfde mantra's: 'sterkste schouders, verdelen van de rijkdom'. Ze hebben mooie idealen, maar hebben er het budget niet voor om het te realiseren. Dan gaan ze snoeien bij de "rijken", lees mensen die in de hoogste belastingschijf vallen. En dat zijn heel erg veel mensen. Het plan van de PVDA juich ik volhartig toe. Alleen gaan we dan de put, de overheidsschuld, verdrievoudigen ofzo denk ik. Totaal onrealistisch, niet uitvoerbaar maar het zou wel een leukere wereld zijn voor iedereen moest er wel geld voor zijn.

Citaat:
Nu probeert CD en V zich zo links mogelijk te gedragen.
Tja, dat zit in de aard van de CD&V hé. Reden dat ik daar niet meer voor stem. 1 keer was genoeg.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden