Discussie: Wat is Links?
Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2002, 15:37   #8
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
links blijven voor mij mensen die zich enkel mikken op de mensen die het "heel erg " hebben, en laten de mensen die het "gewoon erg " hebben links liggen! En daarom is centrum het beste voor mij, alle klasses worden aanvaard, er word een oplossing gezocht dat voor iedereen goed is en rechtvaardig is en dat doet links niet!!! Anderzijds zijn zij tegen zaken maar vinden geen alternatieven ( ik denk aan agalev en anti-globalisten ) En anderen dan weer ondrukken het volk ( denk ik aan extreem-links )

Thomas

LAAT LINKS LINKS LIGGEN!!!
Wat een onzin. Marxisten hebben zich altijd op de werkende klasse gericht, dat zijn allen die hun arbeidskracht moeten verkopen om te overleven, m.a.w. zo'n drie vierden van de bevolking. Ze hebben vaak zelfs zich afgekeerd van wat gemeenzaam het 'lompenproletariaat' wordt genoemd, wegens politiek labiel. Links moet zich niet louter richten op degene die van honger sterven, maar op degenen die iets aan dit systeem van onrechtvaardigheid kunnen veranderen, en dat is enkel de werkende klasse, de syndicalisten etc.
Je denkt dat het centrum alle klassen 'aanvaardt', wat een grap. Er is geen evenwicht tussen onderdrukker en uitgebuitene. Of wil je het klassenonderscheid culturaliseren, en een ecologische theorie van de klassendiversiteit omarmen?
Links zoekt geen alternatief dat voor iedereen aanvaardbaar en goed is? In de mate dat we de (zeer kleine) minderheid van uitbuiters willen onteigenen, is het niet 'aanvaardbaar' voor iedereen, da's waar. Maar daarvoor wil ik tekenen.

Onderdrukken van het volk? Ik heb net betoogd dat er geen noodzakelijk verband is tussen links/rechts en de nationale kwestie. LInksen kunnen net zogoed opkomen voor culturele autonomie.

Geen alternatieven? Kom, kom. Je kent er blijkbaar niet veel van. Dat AGalev aan bloedarmoede lijdt, moet je me niet van overtuigen. Maar elders, in de sociale bewegingen bruist het van alternatieve ideeën. Al gehoord van het participatief budget van Porto Alegre, parecon, de eisenplatforms van de andersglobalisten, de strijd van de zapatisten voor culturele diversiteit, radendemocratie, ...?
U weet blijkbaar waarover u praat, om hierover mee te kunnen praten moet u in een coalitie zitten met die partij ( mijn vader zit in die situatie ) Dan zult u mij begrijpen! Klein vb: de stadsloge in sint-niklaas is enkel voor schepenen en burgemeester en familie, De burgemeester haalt een paar stemmers van zijn partij erbij, ik wil u zeggen dat dit geen mensen zijn die een humaniorisch diploma hebben of technisch of zelf amper beroeps!! Niet dat dit slecht is!! Maar als u zich enkel op die groep mikt vind ik het erg!

Agalev danweer: moest agalev goede alternatieven hebben dat zou ik bij agalev gaan: en dit meen ik!!! Geef mij die goede alternatieven duidelijk op een rij of verbind mij met een site dan kan ik gaan kijken en u gelijk geven desnoods!

Comunisten: hierover moeten we niet praten: ga kijken in china en ge weet het!

CD&V:Alle mensen toelaten ,verdraagzaam zijn is geen eigenschap van
alle mensen blijkbaar!

Thomas
Thomas Hx is offline