Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2015, 09:27   #8
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Erdogan kon niet anders meer dan tegen IS te reageren na die aanslag. Maar ik vrees ervoor dat hij een verborgen agenda heeft. Als hij dan toch IS wil bombarderen, kan hij voor hetzelfde geld tegelijk zoveel mogelijk koerden over de kling jagen.
We zullen het snel zien : als hij in de komende dagen en weken zijn bombardementen enkel toespitst op IS en gericht speurwerk laat doen naar PKK'ers die misdrijven hebben begaan is er geen probleem. Maar als zou blijken dat zijn anti IS operatie een vlag is om gewoon strijd te voeren tegen alle koerden, dan is hij een nog grotere hypocriet en machtswellusteling dan ik tot hiertoe al dacht.
Ik vrees het ergste.
Zelfs onder zware druk van de VS wou Erdogan niks ondernemen tegen IS.
Bij de aanslag zijn tientallen Koerden omgekomen, maar daar ligt hij niet wakker van.
De twee vermoorde agenten zijn een godsgeschenk.
Turkije zou IS-doelen gebombardeerd hebben, maar dat werd niet bevestigd.
Dat hij Koerdische doelwitten bestookte in Noord-Irak werd wel bevestigd door Koerdische bronnen.
Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel Koerden en hoeveel IS'ers er onder de honderden arrestanten zijn die na de aanslag, en vooral, na de moord op de twee agenten, werden opgepakt.
Het loopt vol IS-informanten, smokkelaars en loopjongens, dus het zouden er logischerwijs minstens zoveel als Koerden moeten zijn.
Maar gisteren werd daar niks over gelost.
Het zou me dan ook niet verbazen dat het vooral om Koerden gaat.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline