Los bericht bekijken
Oud 31 december 2013, 11:29   #3
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Mooi dat je een N-VA initiatief positief belicht

Het is natuurlijk een begin, maar verwacht er nu ook niet te veel van: het komt neer op zo'n €5.00 per inwoner.



En hierbij stel ik me toch de vraag hoeveel die bureaus & experts zullen kosten, want die gaan dat volgens mij toch niet voor de schoon ogen van Willem-Frederik en Zuhal doen
De meeste van die participatie projecten eindigen met een kater voor de deelnemers. Uitzonderlijk wordt er vooraf een contract opgesteld zodat iedereen weet wat er met de resultaten gebeurt en hoe het proces verloopt. En zelfs dan loopt het nog mis doordat de politici de resultaten niet kunnen of willen uitvoeren, of ze misbruiken de resultaten. Misschien overbodig te zeggen, maar het zijn de begeleidende experten en de procedures die dikwijls het eindresultaat al bepalen. Aan de transparantie van het proces (of het gebrek er aan, bv de G1000) is dikwijls ook al te zien wat de intentie is. In elk geval, wat ook het resultaat is, het is de moeite om mee te doen als ge de kans hebt. Het is alleszins een ervaring bij.
Op ww.participedia.net is daarover een schat aan informatie verzameld.
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden