Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2008, 12:36   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

1. Walen en Vlamingen leven in twee totaal andere werelden en kennen elkaar niet meer.

2. Eerlijk gezegd kan het mij niet meer schelen. Als Franstalig geloof ik niet meer in België, zonder daarvoor voor de splitsing van het land te pleiten. Ik merk wel dat ik België meer en meer verwaarloos en dat ik me meer verbonden met Frankrijk dan met België voel. Mijn dagelijkse leven toont duidelijk dat ik met Frankrijk leef (TV bijvoorbeeld) en (bijna) niet meer met België. Het gaat zo ver dat ik nu blanco zou stemmen als er nu verkiezingen waren.

3. Nee, het zou mij niet storen Vlaamse buren te hebben.

4. Objectief gezien denk ik dat België zal blijven zoals het is aangezien het lot van Brussel onoplosbaar is.

5. Zie nummer 2.

6. Geen probleem.

7. Tweetaligheid - en zelfs meertaligheid - is goed voor de mensen zelf en zowiezo een verrijking.

8. Aangezien de huidige toestand in België, zou ik toch bang zijn dat mijn Franstalig kindje de zondebok van de school zou zijn en dit enkel en alleen omdat hij Franstalig is. Dus, ja, ik zou een Vlaamse school voor mijn kind vermijden.

9. Voor mij mag ze verdwijnen.

10. Een goede zaak.

11. Het kan mij niet meer schelen. Als grapje zeg ik altijd dat BHV al Franstalig is. Het bewijs : www.bhv.fr

12. Het is aan de Brusselaars te beslissen wat ze willen.

13. Brussel zal de hoofdstad van Europa blijven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden