Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2017, 18:51   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ben toch benieuwd hoe dat allemaal gaat aflopen want eenmaal het jaagpad serieus druk wordt, kan een 45 kmh pedelec er amper zijn snelheid maken, laat staan vlot doorrijden. Bovendien is de snelheid tot 30 kmh beperkt, maar kan wslk niet gehandhaafd worden...
Ik denk dat die speedelecs dan zeker andere wegen gaan nemen als het jaagpad.

Alhoewel het jaagpad# onder afwijkende verkeersregels valt kan men toch zeggen dat de wegcode er altijd van toepassing is, en dit voor alle fietsers.
Ik denk daar aan 1 m verplichte zijdelingse afstand tov voetgangers...
Ben daar ook benieuwd naar, want de jaagpadden vallen onder de bevoegdheid van de dienst waterwegen en zeevaartkanaal. Steeds meer jaagpadden worden afgesloten voor ander verkeer dan de binnenvaart. Andere stukken worden natuurgebied en afgesloten voor iedereen. Daarnaast is men bezig de binnenwateren te verbreden, waardoor de jaagpadden verdwijnen. En nee, de verkeerscode is er niet altijd van toepassing. Het eerste en grootste verschil is dat een schipper er zijn auto gewoon midden op de rijweg mag parkeren of indien nodig zelfs een meertouw over de weg mag spannen. Ook mag een schipper vanaf het jaagpad zijn schip slepen, de bestaansreden van de jaagpadden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden