Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2017, 12:49   #8460
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Puigdemont reageert gewoon op de acties van Rajoy. Er waren mss andere, gematigde, reacties mogelijk maar dan kwam er gewoon iemand anders aan de leiding van de Catalaanse regering die radicaler was.

Vergeet niet dat Barcelona al jaren tracht te onderhandelen met Madrid maar dat dit telkens werd geweigerd. Als de Catalanen ondertussen blijven stemmen op partijen die voor onafhankelijkheid zijn, dan is dit allemaal toch een logisch gevolg van al die afwijzingen van Madrid om te praten over fiscale autonomie?
Akkoord. Laat me dan ook duidelijk herhalen dat ik de absolute weigering van Rajoy helemaal niet verdedig. Ik vind (net als PSOE) dat hij de deur niet had mogen dichthouden. Er was geen objectieve reden om "neen" te blijven zeggen tegen een fiscale autonomie zoals die bestaat voor de basken.

Wat niet wegneemt dat ik vind dat hij gelijk heeft om de grondwet te respecteren, en die laat (regionale) referenda over spaans grondgebied niet toe.

Dat zijn 2 totaal verschillende zaken trouwens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden