Los bericht bekijken
Oud 24 september 2003, 15:42   #89
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Ik weet niet zo zeker of dit het verkeerde forum is, zwaar off topic is het zeker wel

Ik denk dat je een en ander toch wat te rooskleurig ziet. Het is zeker waar dat de "vooruitgang" met grote sprongen is vooruit gegaan met als hoogtepunt, voor mij persoonlijk, het internet.
Maar.... alles heeft zijn prijs.
De fed heeft naast enorme speculatiegolven ook 2 wereldoorlogen veroorzaakt! Dat blijkt zeer duidelijk uit die link. Daarnaast heeft de fed het failliet veroorzaakt van de geindustriee landen en via het IMF de ontwikkelingslanden. De US is sinds het ontkoppelen van de dollar aan het goud in 1971 virtueel bankroet. Dankzij de enorme leningen die de US van de Fed met de US burger als onderpand verkrijgt, kunnen zij lustig blijven oorlog voeren om de amerikaanse en westerse belangen te verdedigen. In realiteit zijn dit de belangen van de Bilderberg Groep. Zij puren enorme winsten uit de ellende van miljoenen mensen. De speculatiegolven die zij veroorzaken hebben niets anders tot doel dan het afromen van de winsten en het stelen van eigendommen van burgers, en dit uitsluitend tot meerdere eer en glorie van zichzelf. Nu is het laatste 10 jaar betrekkelijk rustig in europa en de US, ze lijken te focussen op de groeimarkten in het verre oosten. Het is gewoon afwachten tot de volgende economische crash. Het moet er vroeg of laat wel van komen. In afwachting gaat de grootscheepse zwendel gewoon door ...

Ik ben een groot voorstander van het herinvoeren van de goudstandaard. Tijdens de 19° eeuw was er nauwelijks sprake van inflatie en europa bleef grotendeels gespaart van oorlogen om de eenvoudige reden dat die niet konden gefinancierd worden met enorme kredieten zonder dat de munt in het gevaar kwam. De zeldzame oorlogen waren dan ook van zeer korte duur. Het was een zelf corrigerend systeem waar de bankiers geen invloed op hadden. Aan de goudstandaard kwam een einde in 1914 bij het begin van WO I. Nauwelijks 1 jaar na de invoering van de Fed in 1913 !!!

Het was dus weldegelijk een staatsgreep in 1913. En zonder dat we het beseffen zijn we verworden tot slaven van een systeem waar de democratie geen enkele vat op heeft. We kunnen binnen een failliete maatschappij enkel trachten zoveel mogelijk voor onszelf uit de brand te slepen. Ieder voor zich, in de hoop aan de armoede te ontsnappen.

Of we kunnen streven naar een andere maatschappij waar de economie ten dienste staat van de burger en niet de belangen dient van de Bilderberg groep.
Dat realiseren is natuurlijk een ander paar mouwen maar het mag wel duidelijk zijn dat de klasieke politieke partijen daartoe onmachtig zijn zolang ze blijven steken in neo-liberale denkpistes.
@lpha is offline