Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2016, 21:57   #24
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met de robotisering die er onherroepelijk zit aan te komen zal niemand daaraan ontsnappen. Je zou nu toch niet willen dat de verdere ontwikkeling van wetenschap en informatica-toepassingen kunstmatig wordt afgeremd en zelfs tegengehouden? Als je dat pad zou inslaan dan weet je helemaal niet meer waar je eindigt. Wat zou er dan zo nog allemaal aan wetenschappelijke ontwikkelingen horen afgeblokt te worden? Dergelijk soort denkpatroon maakt integraal deel uit van de vakbondsfilosofie.
Niet akkoord met uw benadering.
Wie zal die werkende robots bezitten? Het kapitaal natuurlijk.
En voor wie zijn de winsten behaald uit het werk van die robots?
Voor het kapitaal natuurlijk.
En de mensen zelf worden dan allemaal steuntrekkers?
Dan zal het kapitaal wel van gezicht moeten veranderen.
Want dat kapitaal heeft er momenteel de grootste moeite mee om aan de kromgewerkte oudjes, in zijn dienst nog wel, een genietbare oude dag te gunnen.
En nu wil ik het hebben over dat kunstmatig afremmen of tegen houden van wetenschappelijke ontwikkelingen.
Iedereen weet dat auto's en bijkomende energiebehoeften kunnen rijden of draaien met waterstof. En waterstof is perfect transporteerbaar in vloeibare vorm. En iedereen weet met wind- en zonne-energie en water via electrolise
waterstof kan geproduceert worden. En iedereen weet ook dat het vijf voor twaalf wordt en is voor onze planeet.
En wat doet het kapitaal? Het kapitaal gebruikt momenteel liever en nog steeds olie en gas omdat daar winsten kunnen op gerealiseerd worden.
Het kapitaal denkt er dus niet aan om aan de rand van de woestijnen via zeewater en overdadige zon om waterstof en....ontzilt water te produceren waarmee zelfs achterliggende woestijngebieden vruchtbaar kunnen gemaakt worden.
Waterstof betekent dus op alle terreinen de redding van deze wereld.
En waar blijft het kapitaal of de kapitalisten?
Ze zitten voor een berg onbeweeglijk geld en vervelen zich dood.
Want dat geld beweegt dus niks.
Zoveel geld zelfs dat de verleiding ontstaat om zich te laten gelden en het geld liever gebruiken om het gewone volk te judassen. Dat streelt hun ego.
Hun macht misbruiken dus.
Maar ik lach wel in mijn vuistje. Als ze het zover krijgen dat ik eraan ga dan zullen zij ook mee gaan. "Tous ensemble" de graftombe in dan.
Ik zal het slachtoffer zijn en zij de veroorzakers.
Magere troost maar hun lot zal toch hetzelfde zijn.
Maar ik kan niet beletten dat ze verder prutsen. Bovenop hun geld.
werkman is offline   Met citaat antwoorden