Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2006, 16:20   #19
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Keer het of draai het zoals je wil Steben, ik heb jarenlang met Turken omgegaan en heb er ervaring opgedaan die jij duidelijk NIET hebt.

Ook Turkse kinderen die hier geboren zijn gaan al met een serieuze taalachterstand naar de lagere school. Aan wie ligt dat?
Ze mogen naar dezelfde scholen gaan als iedereen. Hebben er dezelfde leerkansen als iedereen maar geraken door hun taalachterstand zelden bijgebeend, behalen geen of een laag diploma en dus ook geen, of minder goed betaald werk. D�*t bedoel ik met gelijke kansen die ze niet benutten.

Bovendien worden ze onder druk gezet om hun partners in het moederland te halen waardoor de volgende generatie wéér taalachterstand heeft en het liedje van voor af aan begint: geen taalkennis, veel kinderen, geen diploma, geen werk, criminaliteit.
Dat heeft NIETS met racisme te maken maar met de bittere realiteit. En ik kan het weten want ik heb het zelf meegemaakt.
En dat ligt allemaal aan het feit dat ze uit Turkije komen? En bijvoorbeeld niet aan het feit dat zoiets nu eenmaal traag gaat? Is dat een reden om vb. VB te stemmen?

Ligt dat aan de ouders? Zeker. Dat vind je ook bij autochtonen. Je gaat toch niet ontkennen dat kinderen van laaggeschoolden ook minder sterk in taal zijn binnen die gelijke kansen?

Maar het gaat om Top, niet over wat de doorsnee Turk ook doet. Zijn verhaal IS toch een signaal? Hij spreekt je niet tegen he! Er zijn veel derde-generatie kinderen die hun oorspronkelijke taal zelfs niet meer kennen. Maar wat bereik je met een droge analyse? Wat is de conclusie van dat verhaal voor Turken? Doen zoals Top of u laten doen door het systeem?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 mei 2006 om 16:25.
Steben is offline   Met citaat antwoorden