Los bericht bekijken
Oud 29 december 2016, 20:48   #52
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Kun je het voor mij even vertalen?
Ik ben niet zo goed in lange Engelse teksten.

Of dat je even de essentie van het gedicht kort in het Nederlands weer wilt geven.

Dank je wel....
Er zijn wel wat vertaalmogelijkheden via internet maar er gaat altijd wel wat verloren natuurlijk.

Nu, het is songtekst en waarschijnlijk enigszins vaag gehouden (zoals zo vaak met poëzie en songteksten) zodat er wat ruimte is tot eigen aanvulling.
Iets wat ook van vele religies kan gezegd worden trouwens.
Gevolg dat er (bij religies) daarna volop kan geïnterpreteerd worden en dat men mekaar dan om de oren kan slaan wegens in het bezit te zijn van de ene waarachtige enz…
Een deel van de charme (bij het nummer) ligt zeker ook in de combinatie van muziek en tekst (bij voorkeur dus samen te smaken, want ook de muziek vult qua sfeerschepping zeker één en ander aan, wat zeker ook opgaat in dit geval).

Hetgeen ik er zelf voornamelijk uithaal is dat de mens als een kind in een speeltuin terecht is gekomen en er redelijk goed in slaagt om de tuin en wat er in is aan speelgoed behoorlijk goed om zeep te helpen, vaak zelfs god als excuus gebruikend voor het onbetamelijk gedrag (zeer actueel in feite) maar in de song gaat het meer over het vernielen van de natuur en de puurheid om wille van geldelijk gewin en de schittering van wat klatergoud.

Er wordt ook verwezen naar onze vlucht naar het nieuwe pure oord eens we er weer een stuk puurheid om zeep hebben geholpen en we daar het geluk niet langer meer vinden. Op het einde zegt men er dan nog bij dat de laatste stukjes puurheid stilaan in zicht beginnen komen en dat er daarna niets meer is om nog naartoe te vluchten en dat we maar beter kunnen beginnen met onze boel wat op orde te brengen (Cause there is no more new frontier, we have got to make it here).
satiper is offline   Met citaat antwoorden