Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2017, 14:12   #37
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus er bestaat een negatieve correlatie tussen de winstcijfers van een onderneming en de invloed/macht van haar politieke connecties?
Waar haalt gij dat uit mijn redenering?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Hoppa, nu is het al geen belangenvermenging meer, maar ineens passieve corruptie.
Nee nee! het is nog steeds belangenvermenging. maar ook passieve corruptie.
Beide sluiten mekaar niet uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Komaan, vertel meer. Blijkbaar was jij ook aanwezig op die bestuursraden.
Hoe kan je anders weten welke daden en/of invloeden Bracke heeft aangewend ten voordele van Telenet.
Zullen we het toch maar houden op je buikgevoel?
Wat een dom argument! Gij vraagt mij om iets te weten dat ik per definitie niet kan weten.
Als ik naar bracke of telenet bel, en vraag voor de notulen van die vergaderingen, dan ga ik dat zeker niet krijgen! En dat is niet toevallig. Want de reden waarom we nu weten dat die 'advies raad' bestaat, is omdat iemand de vertrouwelijkheids clausule heeft verbroken. Op voorhand was het dus het opzet: 'wij wensen geen pottenkijkers'. Waarom denkt ge?

En pas, Niet te naïef denken!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht



Dus je beschuldigde mij gratuit van enige naïviteit?
Nu ik begrijp het wel hoor. Je kan je stommiteit door binnen dezelfde post je eigen stelling onderuit te halen, niet rechtzetten en dus val je maar weer terug op je beproefde en ondertussen voorspelbare tactiek.
Welke stelling heb ik zelf 'onderuit' gehaald?

En let op: uw verbeelding is niet de werkelijkheid.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht





Wat een brabbeltaaltje.
Ik heb een woord vergeten. Dat is heel erg.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht




Als het verboden is, dan moeten daar wetteksten over bestaan. Kan je ze even citeren?
Het is tenslotte uw stelling.
Waar heb ik het gehad over wetteksten?
Ik heb gewoon over het principe. Dat gij blijkbaar niet kent. En blijkbaar vindt ge dat niet erg dat ge dat niet kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

En als het waar zou zijn, dan kan je een gevangenis bijbouwen voor alle politici met meer dan één petje op.
En toch is het waar!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Al ga je dan wel een probleempje hebben omdat er geen enkele politieker meer te vinden zal zijn om de nodige beslissingen te nemen om die gevangenis neer te poten.

Het is inherent aan de politiek dat mandatarissen meerdere petjes op hebben.
Nee! Gij begrijpt blijkbaar niet wat ik bedoel met een petje!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Ik herhaal, het is inherent aan de politiek dat mandatarissen belangen dienen buiten het 'algemeen belang'.
Dat is uw mening. Maar daar gaat het niet eens over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Of het nu het belang van een persoon, vereniging, staatsbedrijf, privébedrijf, organisatie, profit, non-profit,... betreft doet er niet toe.
Het gaat over conflicterende belangen! Snapt gij dat nu echt niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

En dan heb je het lef om mij enige naïviteit toe te dichten.
Ik heb veel lef, maar om u naïviteit toe te dichten, heb ik die niet moeten bovenhalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht




"Bweik, weeral huiswerk."

Het is uw stelling dat pakweg Koen Geens in de gevangenis thuishoort door tegelijk het petje van Minister van Justitie te dragen, alsook het petje van ACW-lid-bestuurder.
Heb ik ooit iets over een gevangenis of een wettekst gezegd? Ik heb het wel over deontologie gehad. Gij leest zaken opzettelijk verkeerd.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht



Als de partner van politieker X een studiebureau runt, en er wordt een opdracht uitbesteed aan dat bureau na een openbare aanbesteding waarbij de beslissing onafhankelijk wordt genomen door de administratie, dan moet je mij de belangenvermenging eens aantonen.
Ik moet niets. Uw bovenstaand vb is zo vaag en onduidelijk, hoe ondersteunt dat uw stelling? en vooral.... wat is eigenlijk uw stelling?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht




Wat je zegt.
Dat buikgevoel, ben je zeker dat het geen hongertje is?
Ha ha ha ha!

Grappig!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht


En je kan me geen rood geven.



En waarom is dat niet relevant?
In het geval van Proximus en Telenet vind ik het zelfs niet eens zo gek dat er politici in hun bestuursraden zitten.
Er zitten geen politici in de bestuursraad van Telenet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

Voor Proximus in de eerste plaats omdat de overheid een meerderheidsparticipatie heeft en voor Telenet (en Proximus) omdat de lokale besturen via de intercommunales een belang hebben en de kabeltjes niet door de kaboutertjes in de grond wordt gestopt.
Ah ja, en daarom zit bracke in die advies raad! Ok, en ik dacht dat hij daar niets zat te doen. maar bracke heeft gemeentelijke kadastrale info die telenet op geen andere manier kan bekomen ....


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht




Ik antwoordde gewoon op uw stelling, niet meer en niet minder.
En wat is .... uw stelling?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden