Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2003, 11:14   #16
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jonas De muynck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Schaarbeek
Berichten: 891
Standaard

Citaat:
Weetje, als ik dat lees en wat ik ondertussen allemaal heb verzameld, dan ben ik overtuigd.
Op die manier ben ik ook flamingant, maar ik ben absoluut geen voorstander van een splitsing van Belgie.
Ik vind dat de logica zelve, wat mij echter geen Vlaamsnationalist maakt, want die gebruiken nationalistische argumenten voor die splitsing...

Europa neemt de bevoegdheden meer en meer over, daar kunnen we toch niet blind voor blijven?

Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat een deel van de bevoegdheden zeker op Vlaams niveau moeten liggen, en dan ook volledig (niet zoals nu, een deel wel, een deel niet).
Aan een aantal bevoegdheden twijfel ik wel (bvb milieu).
Ik begrijp je aarzelen wel, omdat het milieubeleid in Vlaanderen uiteraard verbonden is met dat van Wallonië, lijkt het nogal dom om beide te splitsen. Toch is het zo dat ook deze bevoegdheden meer en meer in Europese handen komen en wanneer daar het zwaartepunt komt te liggen, dan is een "Belgisch" milieubeleid achterhaald...

Citaat:
In alle geval, ik ben er van overtuigd dat er een zekere autonomie moet bestaan, dat het in zekere zin moet zijn zoals het nu is.
Eigenlijk vind ik dat ook, nationalistische argumenten zijn nu achterhaald.

Citaat:
mij betreft mogen faciliteiten wel verdwijnen (ik dacht dat het inse ook de intentie was dit te laten uitdoven).
Dat was zeker de bedoeling, maar nu blijft van die intentie niets over...

Citaat:
heel kort wat ik denk.
Nu vraag ik me dus af, wat ik ben?
Op basis van dat laatste standpunt, kan ik je zeggen dat je toch zeker flamingantisch bent. Om flamingant te zijn, moet je niet noodzakelijk voor het verdwijnen van België zijn! Ik vrees dat vele mensen dat echter niet weten en dat je net als ik op veel onbegrip zal stuiten....
Jonas De muynck is offline