Los bericht bekijken
Oud 11 november 2015, 23:32   #36
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat is het probleem van de moderne mens: die mag niks, maar dan ook niks hinder ondervinden. Ik heb soms zin om in McCarthy, Alaska te gaan wonen: daar wonen tenminste nog echte mensen.

Ik heb me trouwens onlangs de volgende bedenking gemaakt n.a.v. een opmerking van een atheïst. Deze wees geloven af omdat hij de voorkeur gaf aan "vrijheid". Vrijheid? Het menselijk gedrag is nog nooit zo geproblematiseerd geweest als nu in deze tijden van "wetenschap": op letterlijk alles wordt er gevit. De mens (en dan vooral de blanke en de man) en zijn gedrag wordt als één groot probleem gezien. Men wil ons gedrag voortdurend bijsturen. En dat noemt men vrijheid?! Dan heb ik nog liever een pastoor die staat te kijven als ik te kort bij mijn lief sta: achter de struiken ziet hij ons toch niet (maar oppassen voor Google Streetview).
Een paapse rokkendrager heeft zich niet te moeien met mijn doen en laten, dat vind ik dus inderdaad een fundamentele vorm van het recht op vrijheid. Als atheist durf ik voor mezelf te denken en heb daar geen katholiek dogma of ander boos sprookje voor nodig.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden