Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2017, 15:25   #11
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Onwel worden en daardoor de controle over uw voertuig verliezen kan dus niet volgens jou? Er zijn hier momenteel geen aanwijzingen die op een aanslag wijzen. Er is integendeel sprake van medicatie voor problemen met de bloedsuikerspiegel. Ik begrijp uw bezorgdheid maar echte ongevallen mordicus als aanslagen willen wegzetten, doet onze zaak geen deugd.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...gen_weers.html

Citaat:
"Een tweede getuige liep op het moment van het incident met een vriend richting het Stationsplein. 'Ik was aan de Westzijde van CS en liep net de fietstunnel uit richting tram 5', stelt de man. 'Ik liep te praten met een vriend toen hij mijn naam schreeuwde. "Rennen, rennen" zei hij. Ik keek naar rechts en zag een zwarte Peugeot met hoge snelheid op me af komen.' De twee mannen springen opzij en zien hoe de auto moet stoppen omdat er trams in de weg stonden.

'Twee agenten gingen toen naar de man toe om om z'n rijbewijs te vragen. Eén van de agenten seinde naar collega's dat ze erbij moesten komen. De andere agent gaf het rijbewijs terug aan de man en leek te gebaren van "rij maar door."' Volgens de getuige, die naar eigen zeggen op vijf a tien meter van de auto stond, maakte de bestuurder 'een geïrriteerde indruk'. 'Hij griste het rijbewijs min of meer uit de hand van de agent. Vervolgens startte hij, met een telefoon in zijn hand, de auto en reed hij vol gas de menigte in. We zagen mensen letterlijk door de lucht vliegen.

De auto maakte bij het wegrijden duidelijk vaart, stelt de getuige. 'Hij reed misschien wel vijftig kilometer per uur. Er ontstond paniek, je hoorde mensen gillen. Ook ik ben weggerend. Ik zelf ben er honderd procent zeker van overtuigd dat er géén mogelijkheid is dat de man onwel is geworden. Dat heb ik wel overal gelezen en dat frustreert heel erg. Hij heeft volgens mij gewoon twee pogingen gedaan! En er is tegen hem gepraat door de politie. De politie had moeten merken dat er iets niet klopte. Dit is niet zomaar een ongeluk geweest.''"
De NL politie heeft een amateuristische aanslagpleger door hun vingers laten glippen en doet nu aan damage control in hun communicatie.
vanderzapig is offline