Discussie: Leopold II wankelt.
Los bericht bekijken
Oud 17 september 2017, 01:08   #536
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voor de goede orde: ik zit hier Leo2 niet te verdedigen. Hij zit er wel degelijk voor iets tussen voor die zaken in Congo Vrijstaat.

Waar ik wel tegen ben is om monumenten, schilderijen en boeken die een historische achtergrond hebben te gaan vernietigen of verwijderen. Want als je dat met Leo2 doet, dan moet je dat ook met anderen doen die fout zaten (inclusief de joden onder hen).
Over die historische achtergrond gesproken die jij als excuustruus gebruikt om de standbeelden van Leo 2 te laten staan. Waar kan ik de standbeelden, schilderijen en foto's van Hitler, Stalin en co gaan bewonderen? Of hebben die kerels minder met "onze historische achtergrond" te maken dan onze royale, nationale massamoordenaar?

Waarom mag de holocaust niet straffeloos geminimaliseerd en zelfs vierkant ontkend worden (Hitler heeft daar niets mee te maken want hij is niet in de uitroeiingskampen geweest....) maar het schandelijke resultaat van de slavenhandel onder LeopoldII wél?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden