Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2016, 07:59   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...
'Laders leeg' is goed als je van videospelletjes houdt en graag het bloed ziet spatten. Met reëel politiewerk heeft dat bijzonder weinig te maken. Tenzij je in de V.S. woont, waar de politie jaarlijks zo'n 1000 mensen zonder proces executeert, vaak volgens dat 'laders leeg' principe. Ik bedank voor zo'n toestanden.
Dat is het verschil. Ik bedank, en feliciteer de Gentse flikken die daar stonden.

En laders leeg is (voor mij) enkel de uitdrukking van "als je eerste, tweede, derde ... schot er naast zit, of niet voldoende effect heeft omdat het maar schampte, zodat hij -zelfs gekwetst zijnde - nog kan riposteren, dan moet je blijven schieten tot je vindt dat de toestand veilig geworden is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline