Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2009, 20:26   #46
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Er worden heel wat gruweldaden toegeschreven aan het IDF.
Tot op heden heb ik geen berichten gelezen over grootscheepse verkrachtingen van de vrouwen van de verliezers door manschappen van het IDF. Het lijkt mij niet mogelijk dat dit zou kunnen gebeuren zonder dat dit aan de grote klok wordt gehangen.
Wat is er met het IDF aan de hand? Alle legers verkrachten. Zo ook de Amerikanen in Irak, zo las ik laatst en dat leek me geen propaganda.
Hier is 1 reactie opgekomen. Dat verkrachten niet gebeurt als er discipline in een leger heerst.
Maar niet getreurd, lezers. Er is een antwoord dat ook velen op dit forum met plezier zullen verwelkomen. Ik vertel:

De IDF wordt van de meest vreselijke dingen beschuldigd: wreedheid, pesten, arrogantie en nodeloos geweld zouden dagelijkse praktijk zijn.
Wat missen we in dit rijtje? Ja, verkrachting van de vrouwen van de overwonnenen. Dat komt gewoon niet voor. Wat is hiervoor de reden? Dat ze niet meer Palestijntjes willen maken en dat ze de vrouwen lager inschatten dan geiten. Het vreselijke superioriteits en exclusiviteitsdenken van de Joden dus. Aldus een studie van een intellectueel die denkt wetenschap te bedrijven met post-structuralistische redeneringen. Je haalt Foucault een paar keer aan in je studie en je kan aan het verklaren slaan. Ik voel soms vreselijk plaatsvervangende schaamte als ik die capriolen tegen kom die een blamage zijn voor de wetenschapsbeoefening.
Citaat:
Racistisch Israelisch leger verkracht te weinig Palestijnen?
Het bijbrengen van soldaten dat verkrachting verkeerd is wordt hier beschreven als 'subordinating the individual to the needs of the society', als een vorm van hersenspoeling om ons te gedragen naar de behoeften van het collectief. In goede post-structuralistische traditie zet zij de zaken op zijn kop, door het bijbrengen van normen en waarden, het ontwikkelen van een geweten, met als doel het voorkomen van misdaden als verkrachtingen, als een welhaast fascistoïde praktijk neer te zetten.
De blamage gaat verder:
Citaat:
Vreemd genoeg is haar these niet alleen door haar professoren goedgekeurd, maar bekroond door de Israel Sociology Association. Het is een mode die misschien is overgewaaid uit de VS, waar dergelijke post-structuralistische, neomarxistische en andere vooral niet empirisch verifieerbare stromingen in de sociale wetenschappen erg hip zijn. Dat de grens tussen wetenschap en politiek daarbij geregeld wordt overschreden, schijnt voor sommigen eerder een pluspunt dan een probleem te zijn.[...]
Nitzans studie laat op welhaast hilarische wijze zien tot welke absurde hoogten het huidige antizionisme reikt. Zij stelt het leger in een kwaad daglicht voor het niet plegen van een veel voorkomende en walgelijke oorlogsmisdaad.
http://www.zionism-israel.com/blog/a.../00000233.html
Mahalingam is offline