Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2015, 18:12   #111
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Grofweg eens in de twee weken ergens tussen een paar biertjes voor de gezelligheid en katjelam, laten we zeggen twintig glaasjes gemiddeld omdat ik nooit tel hoeveel ik drink en dus geen idee heb. Dan nog eens een keer per week een lekker witbiertje ofzo, groot glas, dus telt voor twee, en ik zal er nog drie per week bij optellen om rekening te houden met gelegenheden die zich af en toe voordoen. Dan kom ik rond de vijfentwintig per week uit, dus iets onder de twee per dag. Inclusief foutenmarge en alle drankjes die ik de volgende ochtend vergeten ben ergens tussen de anderhalf en de viereneenhalf.

Gezien ik daarmee in dezelfde categorie als Derk beland heb ik slecht nieuws voor Bobke: je drinkt als een 'Ollander.
Is het nog iemand opgevallen dat ik hier reken alsof ik dronken ben? Ik had op 15 per week moeten uitkomen, en dat is iets meer dan twee per dag. Ik vermoed dat ik al die dingen per twee weken bedoelde, dus dan is het 12,5 per week, maar ik herinner het me niet meer voor zeker.

Ik had graag willen zeggen dat ik het getal eerder over- dan onderschat hier, maar als dit is wat er over is van mijn rekencellen dan moet ik misschien toch eens gaan minderen.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 juni 2015 om 18:13.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden