Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2004, 09:08   #10
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Bijvoorbeeld mbt het gedoogbeleid. In Nederland is het gebruik van softdrugs (wiet en hasje) legaal. Dat is vrij uniek. Mensen gebruiken drugs, of het ze verbied of niet.
Het wordt overal gebruikt: wiet, hasje tot de extreme harddrugs, of je het nu verbiedt of niet.
In vraag mij alleen af, als je het gaat verbieden, of het dan niet juist iets is wat in de 'stiekeme' sfeer terechtkomt, en daardoor extra aanlokkelijk.
Van het gebruik van wiet en hasj is bekend dat het evenveel schade aanbrengt als alcohol. En daarbij is ook bewezen dat het gebruik ervan NIET per definitie betekent dat gebruikers overslaan op harddrugs. Dat zou hetzelfde zijn als iedereen die regelmatig alcohol drinkt verlsaafd kan raken eraan. dat risico is aanwezig, maardaardoor is het nog niet verboden.
In nederland ken ik amper iemand die blowt, een enkeling die het zo af en toe in huiselijke sfeer doet. Hier in Belgie ken ik er een heleboel, en dan heeft dat met name te maken met het feit dat ze ervoor naar nederland moeten bollen, dat het niet mag, dat het dus iets stiekems is. Gelijk als het verbieden van roken: welke jongere heeft nu niet geexp[erimenteerd met een sigaret omdat je weet dat je ouders het per definitie zouden verbieden?

Ik ben niet voor drugsgebruik, ik ben er alleen niet zeker van of verbieden de oplossing is. Mensen blijven het doen. Hoe dan ook.
Astenblieft mensen is offline