Los bericht bekijken
Oud 27 december 2016, 11:10   #43
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik weet dat je er oog voor hebt, alle lof daarvoor.
dank je wel.
Citaat:

Bij de 4 zaken die je hier opnoemt zie ik een direct verband tussen aantallen en het probleem zelf.
Doe zelf de test.
Zouden de problemen die je opnoemt een probleem zijn
-mocht er maar één mens op aarde zijn?
-mochten er maar twee mensen op aarde zijn?
-mochten er maar drie mensen op aarde zijn?
…...........................
…...........................
-mochten er 7 miljard mensen op aarde zijn?
de problemen op aarde hangen zeker niet alleen af van het aantal mensen, maar volgens mij in de eerste plaats aan een gebrek aan kennis omtrent het heelal en het bestaan van God.

Het lijkt mij niet juist je op dat ene probleem dood te staren.

Citaat:
Voor mij is het klaar als pompwater dat de problemen die je benoemd zo goed als onbestaande zijn in het begin van de reeks.
Neen, inderdaad: ten tijde van Adam en Eva waren de moderne problemen er nog helemaal niet.
Citaat:
Natuurlijk is het ook niet mogelijk om een bepaald getal te noemen waar de problemen ineens als probleem kunnen benoemd worden.
Net als de aantallen zelf nemen de problemen druppelsgewijze toe, haast onmerkbaar.
Meteen ook de reden waarom deze problemen vaak als op zichzelf staand worden beschouwd, terwijl ze in realiteit gewoon het gevolg zijn van een hoger op gelegen bronprobleem (in de cascade) hetgeen de aantallen zijn.
Nu, de Chinezen hebben al een poging gewaagd de bevolkingsaanwas te beperken, zonder echt goed resultaat.
En in sommige westerse landen neemt de bevolking af, voor zover ik weet, maar neemt weer toe door immigratie.

Citaat:
Zeker voor de eerste drie uit je opsomming is dat heel klaar en duidelijk.
Maar ook voor het 4e probleem gaat het op, al is de evidentie daar iets minder groot.
Toch wordt ons materialistisch aanwenden van techniek en wetenschappen ook veroorzaakt door onze aantallen.
Ik denk eerder dan het omgekeerde het geval is: de techniek heeft de welvaart en globalisering mogelijk gemaakt en daarmede de bevolkingsaanwas.
Citaat:

Er is een deel in ons dat de aantallen die er zijn toch een bepaald welzijn en comfort wil gunnen, hiervoor durven we al eens ethische grenzen overschrijden.
Vb
'Oei, we zijn met 4 miljard mensen hoe gaan we die allemaal van energie en goederen voorzien'?
Het zijn er al 7 miljard die allemaal even rijk willen worden als wij.
Citaat:
'Joepie, juicht mensen, techniek heeft weer de oplossing gevonden, we gaan alle olie die moeder natuur in miljoenen jaren heeft aangemaakt uit de grond halen'(dat we die dan helemaal opmaken op nauwelijks honderd jaar tijd, een kniesoor die daar over zeurt).
we zijn al bezig met de overgang naar wind- en zonne-energie.
Citaat:
De overwinningen die dus vaak met luid tromgeroffel aangekondigd en ingehuldigd worden, zijn als je er na enige tijd op terugkijkt en aan een evaluatie onderwerpt, toch niet altijd zo'n onverdeeld succes
1 - als eerste hebben we een veel betere visie nodig op het heelal en het bestaan van God.



2 - het kapitalisme moet afgeschaft voor duurzaamheid en zuinigheid en beperking van het inkomen tot wat iemand werkelijk nodig heeft.

3 - verbod meer kinderen dan 2 op de wereld te zetten.
Bij meer volgt een boete.

4 - verplichting tot ouderschapscursus om de kinderen die geboren worden beter op te voeden.
Bij verzuim volgt eveneens een boete.

5 - gratis voorbehoedsmiddelen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 december 2016 om 11:27.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden