Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2016, 11:38   #1034
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat argument is nooit weerlegd. Het VK heeft de duurste biljetten van Europa, en waarschijnlijk de wereld (Japan, misschien, uitgezonderd). De overheid betaalt nog steeds subsidies, zij het iets minder dan in België proportioneel gezien.
... en dus verander je weer van onderwerp. Ik reageerde op een post over de subsidies, en jij hebt het prompt weer over de kaartjesprijzen.

... en dus doe je weer alsof ik niet al aangetoond heb dat het subsidie niveau in het België maar liefst vier maal zo hoog is als in het VK.

... en dus doe je maar weer alsof ik niet al heb aantetoond dat "reizigersuitgaven per passagierskm" + "subsidies per passagierskm" lager is in het VK dan in België.

Ik ga je iets voorstellen: Ik heb hier een mooie computer staan. Kost 300 euro. Maar je mag hem hebben voor 80 nu, en 1000 uit je volgende loonzakje. Goede deal, niet?

Citaat:
De meeste Britten willen een nationalisatie, dat is bewezen. Biljetten zijn extreem duur vergeleken met België, en de "service" is niet veel beter, de overheid subsidieert nog steeds, minder dan in België verhoudingsgewijs, maar toch ook niet weinig. Dus de enige reden waarom biljetten zoveel duurder zijn is de privatisatie. Dus eigenlijk het enige gevolg van privatisatie is dat er geld verdwijnt omdat de aandeelhouders uitbetaald dienen te worden, geen enkel voordeel dus voor de burger. Ze betalen iets minder belastingen maar de biljetten zijn minstens dubbel zo duur.
In België gaat 55% van je brutoloon naar de overheid, in het VK 32%. Jij hebt wel een heel erg vreemde definitie van "iets minder".

Ik heb je al eens het plaatje gegeven:

VK: Subsidie 73 , treinkaartjes 183.
BE: Subsidie 270, treinkaartjes 60.

Moest men in het VK de spoorwegen evenveel subsidie geven als in België, dan zou men iedereen gratis kunnen laten rijden...

Blijft een feit dat het totale kostenplaatje dus toch duidelijk in het voordeel van het VK uitvalt. Je gaat nu toch eens moeten de realiteit erkennen, en ophouden met doen alsof dat niet zo zou zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden