Los bericht bekijken
Oud 25 september 2017, 12:57   #1335
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een link naar GPS dat is de extra intelligentie
nog niet wat ik dacht: elke put op de centimeter nauwkeurig herinneren en vering aanpassen zodat die put wegfiltert
dacht dat je meer informatie had over de intelligentie
Dat de wagen elke hoogte en navenant-vering-aanpassing onthoudt op basis van nauwkeurige gps-data. Doet uw Mercedes dat ook? Niet dus.

Dat de hoogtes vanaf ingestelde snelheid ook veranderbaar zijn, wslk ook niet mogelijk bij een Mercedes?

Citaat:
uiteraard heb je een hoge stand en een normale stand, zo moeilijk is dat niet.
Neen er zijn 4 hoogte-standen bij een Tesla, heeft Mercedes dat ook? Kun je de hoogte überhaupt verstellen in je Mercedes of enkel maar de demping? Ik denk dat laatste zoals ik gelezen heb. En dan nemen de meeste Mercedes-rijders de sport stand, en af en toe eens comfort bij slechte wegen, maar de hoogte blijft wslk idem niet? Sport+ zullen ze eerder zelden nemen tenzij op biljartvlakke wegen. En wslk is er nog de standard stand van demping.

Kan men ook de snelheden instellen waar de Mercedes die 3-4 posities automatisch aanpast, zoals bij de Tesla?

Citaat:
En een 'boerewegje' zet je op hoog zodat je niet hapert.
Ja? kan het Mercedes systeem de hoogte wel verstellen? Bron?
Geef me dan eens het aantal en de cms van vrije hoogtes van een Mercedesbodemplaat tov het wegdek.

Citaat:
Dat doen ze dus allemaal
Allemaal? Welke merken allemaal en bron aub?

Citaat:
en die Tesla na een paar keer automatisch.
Niet na een paar keer, na één keer veranderen op die plaats is voldoende, het geheugen slaat die plaats op. En waar de wagenhoogte terug naar beneden gaat natuurlijk ook.

Citaat:
Dus het enige wat hij zou moeten doen en nog niet doet is op de centimeter nauwekeurig oneffenheden wegfilteren , want een vering heeft nog altijd de neiging om mee te zakken met de weg...
En waarom zou de luchtvering van de Tesla de hoogte niet constant kunnen houden naargelang lading? Bron?

Weet je wat ik geef de bron van de Teslahoogtes en snelheid en constante hoogte naargelang lading en jij geeft me die ook van Mercedes:

Citaat:
Dynamics on how the active air suspense will handle when corning is to be announced, but I can expand upon the height levels. Manual Adjustments are as follows:
Normal height = 6”
High Level 1 = 0.90” taller; When the vehicle accelerates above 19 mph, the clearance adjusts back to Normal height.
High level 2 = 1.3” above Standard and can be used for ascending a steep driveway or fording deep snow. Clearance reverts to High Level 1 above 10 mph.
Low Level = 0.79” under Standard; Active Air Suspension will automatically lower the vehicle for highway driving to improve aerodynamics. Low Level is also accessible from the touchscreen for loading/unloading of passengers. When the vehicle begins driving the clearance adjusts back to Normal height.
The suspension will also self-level the car. For example if you load a lot of weight in the trunk the vehicle will remain level.

https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...uestions.7338/
Is een link van 2012 van de allereerste versie, die waardes kunnen dus geoptimaliseerd zijn na software-updates van Tesla.
ff googlen forum Nederland...
Citaat:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...tvering.72428/
MickC, Jun 24, 2016
Ik ben tevreden met mijn keuze voor de intelligente luchtvering. Zeer handig dat hij de locaties onthoudt.

Nu vroeg ik mij af vanaf welke snelheid de wagen zich normaal terug lager zet?

Bij de aflevering had ik gehoord:
Very high: tot 18km/u
High: tot 36km/u
Standard: altijd
Low: snelheid vanaf instelbaar (100km/u bij mij)
... enz... verdere posten met uitleg


Citaat:
het zijn maar bvb kruispunten waar je de 'helling van de dwarsweg' die hij subliem wegfiltert. Het andere dat hij vermoedelijk ook doet is in een bocht tegenduwen, zodat je als het ware een 'moto gevoel' hebt in de auto. I ntheorie zou hij nog kunnen zijn automatische rij-mode gebruiken om op basis van de kromming van de bocht voldoende tegen de 'overhellende carosserie te anticiperen'. En uiteraard zou hij zich ook moeten aanpassen in functie van gewicht in de auto
En nu geef je een hele uitleg wat je denkt te weten over die intelligente luchtvering van Tesla. Zo te zien weet je het helemaal niet.

Je hebt het enkel over de adaptieve demping naargelang oneffenheden. Dat is toch evident bij een electronische luchtvering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de eerste elektrische cabrio moet nog op de markt komen. In feite laat Tesla daar een primeur liggen.
Er moet iets aan je geheugen schelen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 september 2017 om 13:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden