Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2017, 18:02   #201
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Turkije heeft iets van 16 keer zoveel soldaten als Nederland ofzo, maar maar een anderhalf keer zo groot militair budget, het BNP van de landen is praktisch gelijk. Dus zelfs een een op een matchup zou nog spannend worden. Op Turks grondgebied kan zo'n groot infanterie leger prima een terugtrekkende of guerilla strijd voeren, voor een invasie is vaak juist een leger met dure speeltjes geschikter.

Een oorlog tegen Europa? Ik zou er niet over wakker liggen. Turkije is qua bevolking net zo groot als Duitsland, ik denk niet dat zelfs Erdogan megalomaan genoeg is om naar de unie te kijken en te denken "die kan ik hebben".

Wat wel mogelijk ter sprake zou kunnen komen vroeger of later is de NAVO. Als Turkije zich daar uit terugtrekt zullen er ongetwijfeld een heleboel strategen bezig gaan met een eigen Europese verdedigingslinie tegen bedreigingen uit het Midden-Oosten plannen. Maar zelfs dat is meer voor het geval dat. Turkije kan tenslotte niet uit de wereldkaart stappen.
approximately 3,778 tanks, 7,550 armoured fighting vehicles, 1,013 self-propelled guns, 697 towed-artillery pieces, and 811 multiple-launch rocket systems

Komen ze toch verder mee dan Nederland. Geen enkele tank meer, nog 18 stuks artillerie en 18 zware mortieren
Zelfs de Duitsers, Britten plus de Fransen samen komen er nogal bekaaid af aan materieel vergeleken met Turkije
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden