Los bericht bekijken
Oud 11 november 2002, 00:00   #44
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Ah, je bent West-Vlaming begrijp ik. Ik geloof dat er vaak nogal minderwaardig wordt gesproken over het West-Vlaams of niet? Die groep ken ik helaas niet, Man bijt hond uiteraard wel. En Steve Stevaert, dat is toch de uitvinder van het gratis openbaar vervoer?

Neder-Saksisch is ook eigenlijk niet een gebruikelijke benaming, het wordt alleen als verzamelnaam in de taalkunde gebruikt. Meestal heeft men het over de provinciale en regionale dialecten (Gronings, Drents, Stellingwerfs, Sallands, Twents en Achterhoeks). Als die mensen Nederlands spreken herken ze eenvoudig aan hun accent, hoewel sommige ook dan nog niet zonder ondertitels te volgen zijn. Dat geldt overigens niet voor Vlaamse tv-programma's, hoewel die om mij onduidelijke redenen in Nederland altijd volledig ondertiteld worden.

O ja, er zijn geloof ik wat problemen met de telling van het aantal antwoorden en de weergave van pagina's bij dit onderwerp, dus als een nieuwe reactie niet meer zichtbaar wordt op deze pagina en je niet kunt doorklikken naar de volgende pagina, moet je misschien in de onderwerpenlijst van "Politiek: binnenland" op het pijltje in de kolom Laatste Bericht klikken om die vierde pagina zichtbaar te krijgen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden